MOJARO

Friday, October 20, 2006

Productii proprii MOJARO, octombrie, 2006

2 Comments:

At 8:14 AM, Blogger Teo Ajder said...

salve Vlad,
Am primit azi scrisoarea ta! Evident poti sa postezi orice are de/afacere cu arta postala pe mojaro!;) Imi pare bine ca mojaro traieste!;) Concluzionez dupa publicatiile de pe site!
N.am mai terminat discutia despre icoane si film. Ca un ultim retuseu, daca am eu dreptate, ar trebui sa existe filme care sunt asemeni icoanelor. Poate ar trebui cautate printre asa numitele filme de "cult". Sau mai limitat> "transcedentale" cum le numeste Shrader, exemplificand cu productia lui Ozu, Breson, Dreyer, Tarkovski...
aveam pe undeva cartea lui. Credeam ca-i aici dar nu-i pot da de urma... inseamana ca a ramas pe undeva pe la Chisinau. N-am apucat inca s-o citesc nici eu...
Numai bune!
T.

 
At 3:24 AM, Anonymous Anonymous said...

Salutare Teo!

Ma bucur ca ai gasit bun acel text, iti dai seama cit de mult m-am bucurat sa aflu acest eveniment?! De doua decenii vechime...am si luat legatura cu autoarea, este la Paris acum, care s-a arata foarte incintata sa afle ca cineva mai este interesat de un text de ceva vechime...

E normal sa traiasca MOJARO? Ca doar nu der asta lansam proiecte, ca sa le abandonam!

Nu stiu de ce ar trebui sa existe filme "asemeni icoanelor", acestea nu poate fi NIMIC, doar prototipul celui pe care acestea il reprezinta! Asta cel mult...
Dar ce este esential in ideea mea, este doar principiul icoanei reluat in succesiunea filmica, nu icoana in sine! Ea nu poate fi imitata, nici calchiata decit de o alta icoana. Vorba era sa se urmareasca capacitatea iconarului de a arata/reprezenta pe o singura suprafata o simultaneitate de planuri temporale si secvente istorice, iar filmul experimental a incercat adesea sa faca acelasi lucru, doar ca nu-i la indemana sa arati numita simultaneitate in imagini miscate, or icoana - nu propaga miscarea, dinamismul, ci anume isihia, linistirea, contemplarea...

Si tie, numai bine!

vl.

 

Post a Comment

<< Home